CYKLISTIKA-MLÁKA A OKOLÍ

Cyklistika-trasy z Mláky a Třeboně.

Tato kapitola bude věnována lidem co mají rádi cyklistiku.
Trasy budou vytvořeny i pro ZTP.Rozhodla jsem se k tomu,po té co jsem dostala od manžela kolo na motorek a tak mohu vše absolvovat s nim .Trasy zatím manžel připravuje .Tak vydržte.

Tak a dnes z Mláky přes Jemčinu a Vlkov do Mláky.

Mláka-Novosedly n. N.-Jemčina-Holná(rybník)-Pecák-Karštejn-Metel-Val-Nadějkovské rybníky-Klec-Lužnice-Smitka(hájenka)-Mláka
Z Mláky vyjedeme k lesu směrem na Rožumberk,na kraji lesa je rozcestí s dubem-tam jedeme rovně z kopečka a držíme se stále asfaltky,ta se stáčí vpravo ,míjíme obelisk s vyrytým datem MMII.Asi po 1,5km přijedeme ke křížení cest,musíme vpravo na modrou tur. značku na písčitou cestu.Modrá nás dovede do Novosedel,je to asi 2km.
V Novosedlech opustíme modrou a dáme se na Jemčinu kolem kapličky (na Jemčinu je značení),sjedeme z kopce kolem osady Jednoty(ty se zakládaly jako náhrady za zabrané úzepí na stavby rybníků),kolem pily a přes řeku Nežárku na Jemčinu.Jemčina je lovecký zámeček s možností prohlídky a osvěžení.Odtud vyrazíme na cyklostezku směr Holná,jede se lesem po asfaltce a potom na písčité cestě,na Holnou sjíždíme z kopce,mineme altánek pro cyklisty a jsme na hrázi Holné,jsou tam lavičky a také hezký rozhled a když se otočíme vidíme pod sebou údolí kterým pojedeme.
Musíme kousek zpět a jet po zelené do údolí,cesta je trochu náročnější,občas kolo povedeme,ale stojí za to,uvidíme Horní a Dolní Vydýmač,na jehož břehu už je rekreační zařízení Pecák.Komu se nechce údolím,vrátí se k altánku a vyrazí vpravo a asi po 3km stále z kopce dojede na Pecák. Je tu příjemné osvěžení,hezká sroubenka a kaplička.Přes hráz Vydýmače jedeme kousek po žluté a až bude odbočovat vlevo opustíme ji a pojedeme po asfaltce,vyjedeme na louku s pěknou dřevěnicí a kolem ní vlevo na Karštejn (zemanská usedlost).
Najedeme na hráz Velkého závistivého rybníka (hezky česky :))a necháme se vést značením na Metel.To je bývalý mlýn a také vyhledávaná osvěžovna jak chatařů,tak cyklistů a vodáků,je to totiž také jez s lávkou,kterou použijeme.
Po osvěžení převedeme kola a pak přes louku směr Val,ten uvidíme vpravo na kopci a dostaneme se k němu po cestě od kraje lesa a pak vzhůru k JZD.Družstvo projedeme cestou vlevo a narazíme na silnici,po ní do prava a na návsi vlevo a k lesu.Lesem k Vlkovskému rybníku a tam narazíme na cyklostezku.Odbočíme na ni vlevo a necháme se vést stezkou až do Klece,mineme rybníky Nadějkovské soustavy rybníků,projedeme Klec a cyklostezka nás dovede do Lužnice,jede se po silnici,ale provoz bývá slabý.
V Lužnici se můžeme rozmyslet kudy do Mláky.Dá se jet na Rožumberk(doporučuji) a po jeho hrázi k hájence Smitka.
Nebo na Smitku tak,že pojedeme na vodácké tábořiště a pořád dál od řeky k lesu a v lese u lesní boudy vpravo a asi po 300m jsme u Smitky.Jsme u Smitky a vyrazíme po asfaltce vzhůru a dáme se do leva,ne po cyklotrase,a tahle cesta nás dovede až do Mláky je to asi 5km a najedeme na cestu po které jsme vyjeli :).

Mláka-Třeboň-Mláka

Z Mláky vyjedeme po silnici směr Stará Hlína asi po 500m odbočíme vlevo do lesa a budeme se držet této cesty až ke Stříbreckému mostu.Po 500m mineme hezkou hájenku s krásnou lípou ve dvoře, cesta se stáčí mírně z kopce vpravo,jedeme lesem s mýtinami (po uragánu Kirill).
Cesta nás dovede pod Sříbrecký most,vlevo před ním je odbočka k pomníku Emy Destinové, za mostem penzion U Emy,ale my zatočíme vpravo na Novořeckou hráz(tím neříkám,že se k obou Emám nemůžeme podívat :)). Hráz je asi 5km dlouhá vede k rozvodí Lužnice.Je porostlá staletými duby,a částečně kopíruje Novou řeku,v jedné části je bez porostu-tam při se povodni 02 se protrhla a písek z řeky doslova udusil část lesa.
Cesta se odklání od vody a před námi jsou Novořecké močály,ty se na jaře nebo po velké vodě naplní a utvoří jezero asi 350 hektarů velké.Asi 1km před rozvodím je rozcestník značek-směr na Chlum u Třeboně,to je pro jinou trasu na jindy.
Rozvodí Lužnice na Novou řeku a Starou je docela zajímavé technické dílo a také dilema pro vodáky kudy dál,my se nemusíme rozhodovat a jedeme dál po cestě.Dojedeme ke státovce,tu přejedeme a přes železniční přejezd jedeme dál-hezky se vydrncáme na panelové cestě, je asi 3km dlouhá a končí u asfaltky před Třeboní.
Na ní se dáme doleva a až uvidíme v pravo rybníček zatočíme za ním doprava a březovou alejí přijíždíme ke hrázi rybníka Svět,před ní zahneme vpravo a asi po 100m znovu vpravo kolem pivovaru,projedeme městskými bránami na náměstí a zase vpravo dolů přes náměstí do poslední brány,tu projedeme a pořád za nosem kolem nádraží T.lázně na Kopeček a před vodojemem (hodně výrazná dominanta)vlevo směr pergola u sv.Víta -tam nás dovede značení.
Pergola je hezky upravená a je tam pěkné posezení. Od ní se jede po modré značce směr Nová Hlína,z ní na Starou Hlínu kousek po hlavní silnici.Ve Staré Hlíně doleva kolem Rožumberské hospůdky přes celou ves a kolem nových fotbalových hřšť k lesu.Přijedeme k rybníku,kolem něj dojedeme na křižovatku a jedeme rovně k lesu po modré.Na kraji lesa odbočíme vpravo mimo značení a po písčité cestě jedeme do kopce ,napojíme se na lesní asfaltku a jedeme rovně a asi po 100m stále rovně na křižovatce s dubem,vyjedeme z lesa a před sebou máme Mláku.

Image and video hosting by TinyPic